Pages

Follow Me ^.^

Tuesday, May 17, 2011

Lelaki dan Panas Baran

Image Hosting by PictureTrail.com

Gambar dari Pakcik Google


Sifat panas baran memang selalu dikaitkan dengan lelaki. Bukan nak menjadikan isu ni isu janda gender, sebab perempuan jugak ada yang panas baran. Tapi dari pemerhatian aku, sifat panas baran ni memang lebih sinonim dengan kaum lelaki. Kenapa erk?? Ego? Mungkin. Mungkin je tau.

Tak semestinya la kan semua lelaki tu panas baran, tapi majoritinya macam tu. Apa yang dimaksudkan dengan panas baran ni, yang kau dok membebel daripada tadi??? Erk! Daripada apa yang aku faham, panas baran ni bermaksud sifat marah yang tak dapat dikawal. Ye ke? Aku ikut tafsiran sendiri je.

Oke, kita lupakan soal cik ainon janda muda gender. Meh kita bercerita secara umum. Selalunya orang yang panas baran ni akan melampiaskan *melampiaskan?? Perghh ayat takleh bla!* kemarahannya tanpa mengira masa dan tempat. Maksudnya kat sini, bila ada perkara yang buat dia marah, dia akan lepaskan kemarahan dia masa tu jugak. Tak kira la masa tu kat dalam rumah sendiri ke, rumah orang ke, or worse, depan khalayak ramai. Dan daripada pengalaman aku, dorang memang tak kisah kalau orang tengok-tengok disebabkan suara dia yang nak MEMETIR je kejenya tu, menengking la senang cite. Sedih tau kena tengking depan orang. Eh, apa ni, apa ni?? Oke, abaikan.

So, korang ada tak sifat panas baran ni? Aku? Ada jugak la, tapi tu dulu. Masa zaman muda-muda dulu. Hehe.. Sekarang dah malas nak marah-marah. Sebab tu la aku selalu jadi mangsa huhuhu.. T.T

Anyway, betul ke lebih ramai lelaki yang panas baran daripada perempuan? Cer jawab, cer jawab.

Image Hosting by PictureTrail.com

5 JυTα ℓємση ρєяυTυѕαη ¢нєηTα:

merahitujambu said...

laki bukan di lahirkan panas baran ke??tpi x semua saya th..jangan sampai naik tgn bila panas baran dh laa..

http://aniesandyou.blogspot.com said...

ada jg pompuan yg panas baran. dr luaran mmg x nmpk tp kalu da kenal..haaa jg la

Aksi-aksi terlarang @ Kuala Lumpur International Book Fair 2011

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

merahitujambu
yup, bukan semua.... kalau sampai naik tangan tu melampau la...

anies
tu biasa... mula2 kenal kena la cover kan, nak2 perempuan... bila dah lama..... huhuhuhu...

De Mois said...

Kebanyakannya lelaki la..tapi SS tak he. SS cool je tau. Haha..

Orang baran cepat tua..


Revolusikan hidup dengan SuaraSendiri

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

De Mois
Ehem! Backing diri sendiri nampak.. Hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

I Can Feel Your Heartbeat