Pages

Follow Me ^.^

Wednesday, March 9, 2011

Panggilan Yang Menyakitkan Hati

Hurm.. Pikir-pikir, patut ke tak aku buat entry ni...?? Buat je la, sebab aku nak meluahkan perasaan yang terbuku ni..cewah! Panggilan yang aku maksudkan bukan panggilan telefon ke apa, jauh sekali panggilan pulau mahupun panggilan hangit. Panggilan ni lebih kepada gelaran nama yang tak elok pada orang. Contoh: panjang, pendek, gemuk, bla bla bla.. Sebagaimana yang kita tau *apa skema je ayat ni* sangat la tak elok kita panggil orang dengan nama gelaran yang memalukan. Aku sendiri tak suka nak gelar orang dengan gelaran camtu. Kalau nak describe pasal seseorang kat orang lain, aku akan guna perkataan yang lebih sopan. Contoh: gemuk=besar-besar, pendek=rendah. Bukan apa, tak sampai hati tau.. Perlu la jaga hati orang kan, walaupun belakang dorang. Bukan nak mintak simpati ke apa, tapi aku pernah la lalui situasi panggilan yang menyakitkan hati ni. Perasaan aku time tu? Sedih+geram+sakit hati=sangat down. Tak perlu kot panggil orang ikut fizikal camtu. Kalau jadi kat diri sendiri, camne rasa?? Nak bergurau pun agak-agak la kan.. Kadang tu rasa nak nangis pun ada.. Nak-nak lagi, aku ni dah la sensetif.. Adakah orang yang tak cantik fizikalnya takde perasaan? Dalam dunia ni mana la ada orang yang sempurna.. Even orang cantik pun ada kekurangannya. Jangan la sesuka hati nak panggil orang dengan panggilan yang sentap camtu.... Kecik hati tau..

Image Hosting by PictureTrail.com
Gambar dari Pakcik Google

Image Hosting by PictureTrail.com

8 JυTα ℓємση ρєяυTυѕαη ¢нєηTα:

CheQ PP JoY said...

kakak fy n abg ipar pangil fy pop corn sebab byk jerawat..jahat kn?

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

CheQ PP JoY
kalau fy oke, tak kesah takde la jahat. kalau fy kecik ati, kira jahat la tu.. *tapi dah fy kata jahat kan, maksudnya fy kecik hati la ek..*

apisv2 said...

sabar2 :)

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

apisv2
uii kalau tak sabar saye dah laserkan manusia2 tu =)

Novelgurl said...

Salam...mmg panas kan.Kalo sy y kena mereka mmg kena ceramh ngn sy hak3.

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Novelgurl
Wa bagusnya boleh balas balik. Saya selalu kena buli huhuhu.. ='(

Novelgurl said...

adeh! awk jgnla bg kena buli ^^ be strong k !

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Novelgurl
Hehe.. Oke! *kne buli pun takde la teruk sangat hehe.. ^.^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

I Can Feel Your Heartbeat