Pages

Follow Me ^.^

Tuesday, March 22, 2011

AKU BENCI ROKOK

Hiahhh segmen abg Ben! Dah lama tak join segmen abg Ben ni.. Malas sebenarnya huhuhu.. Heyp heyp takmo malas-malas.... Babab kang!

Macam biasa, letak banner abg taff ni.. Hehehe..

Image Hosting by PictureTrail.com



Nak join klik banner oke!

Jawab soalan dari abg Ben:

1. Kenapa anda benci rokok? *lebih 100 patah perkataan..*

Aku memang benci rokok. Sebabnya, dah tentu-tentu la rokok tu membahayakan kesihatan dan MEMENDEKKAN UMUR. Oke la, ajal tu memang di tangan Tuhan. Tapi jangan la sia-siakan hidup kita yang dah sememangnya pendek kat dunia ni. Ramai yang dah tau kan ada banyak bahan kimia kat dalam rokok tu, tapi tetap jugak nak hisap. Lagipun asap rokok tu bagi kesan pada orang lain jugak. Orang-orang yang berada sekeliling perokok tu lebih terancam nyawanya daripada perokok tu sendiri. Rokok jugak membuatkan orang lain sesak nafas. Bagi yang tak biasa macam aku ni, automatik rasa macam nak mintak orang buat CPR. Help help help! Lepas tu mereka yang merokok ni mengalami masalah mulut berbau. Serius, aku pernah terbau mulut sorang perokok. Mak aihh nak pengsan rasa! Dan sudah semestinya membeli rokok tu satu pembaziran. Harga rokok naik camne pun mesti ada orang beli jugak kan? Bukan ke bagus kalau simpan ke duit tu, tak pun buat perbelanjaan dapur ke, bersedekah ke, daripada dok bakar duit tu, ye tak? Err dah lebih 100 patah perkataan ke ni? Takde idea dah heheh..

2. Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok

Pada yang merokok tu, berenti je la.. Jangan jadikan ketagihan sebagai alasan. Kalau nak seribu daya, mahu seribu cara, tak nak BERIBU-RIBU pulak la dalihnya.

Pada yang bakal atau teringin nak merokok tu, tak payah la. Bukan best pun. Nak ke ahli keluarga korang mati sebab asap rokok korang tu? Tak nak kan?

3. Pendapat mengenai mereka yang merokok ni

Sengaja nak bunuh diri, membazir duit dan menyusahkan orang lain. Nanti dah sakit orang kena jaga, tak ke menyusahkan tu. Err maksud aku penyakit yang disebabkan rokok, sebab perokok ni cari penyakit. Kalau kita tak cari penyakit, takdenye penyakit nak datang kat kita. Melainkan sakit yang memang Allah kata, kun faya kun! Macam eksiden ke, apa ke.. Yang tu tak boleh elak la, oke!

Harap entry ni tak menyinggung perasaan sesapa. Peace ^.^

Image Hosting by PictureTrail.com

21 JυTα ℓємση ρєяυTυѕαη ¢нєηTα:

☀ Izzaty Hedry☀ said...

btol 2 .. sygi lah keluarga anda n say;- xnak pada rokok.!..:)


http://cekedismanis.blogspot.com/2011/03/aku-benci-rokok.html

c-tea said...

hadoi..betul tu...ct pun cukup benci dengan golongan perokok ni..sakit idung tau tak..huhu...

ct pun join segmen abg ben..jom baca pendapat ct pulak...

http://illustrasiaku.blogspot.com/2011/03/aku-cukup-benci-dengan-rokok.html

MyMye MyMya said...

tul3...:D

nikaviolet said...

hye nice opinion..
dtg dri blog abg ben...
follow awk...
kalau sudi dtg la ke blog sy..

http://nikaviolet88diary.blogspot.com/

Hazrina Erin said...

benci si perokok!
jom singgah (;
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/aku-benci-rokok.html

sipencari said...

betul tu kata awak .. sengat la bentul ... benci rokok sudah orng jangan la benci t .. dosa lak . hehhe

apa nk tau apa sy kata meh la singgah singgah mana tau leh membantu kan kan kan kan ..

apa jangan lupa tuk follow .. ok jangan risau .. sat ekk

ok dah .. ok la good luck .. sayonara

Mek Norfa said...

mek pun xsuka gak ngn rokok.. busuk

faraa halim said...

mmg ramai tak suke ngn rokok ni kn,

Eyqasara said...

hihihihi... rokok ni dah banyak yg xsuke... tapi masih ade... tu masalahnye...

Qaseh dalia adelia said...

benci gak

Dayana AZ said...

amat sokong part hendak seribu daya tu!

Lulu caldina said...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

Rozita said...

Singgah dr blog ben

Tips Nak Berhenti Merokok

Firdaus Kasim said...

awk, btul ke org pompuan x suka laki merokok? nasib baik saya x merokok.. hehe

mimieismail said...

kebanyakkan owg pompuan mmg x suke rokok2 ni,..

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Firdaus Kasim
Tu cik mimieismail dah jawabkan.. Hehe.. Btw, pendapat saya, memang ramai perempuan yang tak suka lelaki merokok. Tapi ada jugak yang tak kisah. Dan biasanya bila dah kahwin, yang tak kisah pun akan jadi tak suka sebab dah berkeluarga.. Tu pendapat saya la..

Yaya^Pink said...

incint chenta perokok gak..salu kena ceramah...ehehehe
ok jap pastu bakang sy isap..huh

fienaz said...

singgah dari segmen abg ben...saya follow awak...

http://sakuragurlzz.blogspot.com

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Yaya^Pink
Nanti kalau dia sakit sebab rokok *mintak jauh la kan* bagi berkotak-kotak rokok, suruh dia hisap. Hehehe..

puanbee said...

kebayakkan perempuan tk suka rokok kan ..hihihi

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

puanbee
Tau takpe.. Agak2 kalau ada lelaki merokok yang mengorat perempuan yang tak suka rokok ni, terus reject! Hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

I Can Feel Your Heartbeat