Pages

Follow Me ^.^

Thursday, August 5, 2010

Comelnya.....

Beberapa hari ni ade pulak anak-anak kucing melepak kat luar ofis. Mula-mula sekor je, lepas tu 2 ekor, tiba-tiba jadi 5 ekor campur mak dia sekali, 6 ekor daa.... Aku kesian pulak, tengok macam lapar je, dok mengiau-ngiau. Jadi aku pun keluar, pegi 7-eleven jap cari friskies. Agaknya cashier tu pun pelik kot, pagi-pagi aku beli friskies. Aku beli dua, 1 untuk kucing dewasa, 1 lagi untuk anak kucing. Ye la, khasiat yang 'dorang' perlukan berbeza kan. Bila letak je, mak kucing tu yang terkam dulu, tapi bila anak-anak dia da penuh berlonggok, dia pun duduk kat tepi je. Kesian aku tengok, tapi yang aku letak tu memang untuk kitten. Jadi aku letak lagi 1, untuk mak kucing tu. Punya la aku jaga jangan sampai anak dia datang makan dia punya. Ye la, kang tak pasal-pasal mati pulak anak kucing tu kalau makan makanan kucing dewasa [agaknye la]. Suka betul aku tengok 'dorang' makan, yang anak berebut-rebut, comel je. Bila da habis, aku tambah lagi dan 'dorang' pun belasah la, lapar sangat agaknye, kesian.. Lepas tu aku tengok 'dorang' main-main sesama sendiri. Lincah betul, geram je aku tengok. Rase cam nak peluk pun ade, tapi mengenangkan 'dorang' tu kotor, tak boleh la. Aku ni bila da start cite pasal kucing, memang la susah nak berenti. Nak buat camne, aku rase kucing tu adalah makhluk yang paling comel dalam dunia ni hehehe.. Dan aku memang pantang nampak kucing, lagi-lagi anak kucing, mesti aku nak pegang atau paling tak pun nak tengok, jeling pun jadi. Aku memang sangat geram dengan kucing. Ikutkan teringin jugak nak bela, tapi duduk rumah bertingkat-tingkat la katakan, tak boleh nak bela pulak. Sebenarnya frust jugak sebab tak dapat bela. Tapi kucing kat kawasan rumah aku tu macam tau je aku suka kucing. Selalu sangat datang, mintak makanan sambil buat muka sedih hehehe.. Bila aku boring dan kebetulan ada kucing datang, aku pun main-main dengan dia, usap-usap bulu dia, manja-manjakan dia sampai mak aku bising sebab bulu dia tanggal ehehe.. Kan best kalau dapat bela.. Huhuhu....... =(

Image Hosting by PictureTrail.com

2 JυTα ℓємση ρєяυTυѕαη ¢нєηTα:

merahitujambu said...

kucing memang comel

putih suci said...

yup2.. geram sangat huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

I Can Feel Your Heartbeat